Dacă dorești să descarci Slideurile prezentate în videoul de mai sus apasă introdu adresa de email in formularul alăturat

Dacă ești interesat de Optimizare Site vezi mai sus mini cursul gratuit

Curs SEO Curs Facebook  Curs Marketing

Citește mai jos: 10 greșeli majore în optimizare site și cum să le eviți

optimizare site

În plus, mai jos găsiți și o serie de sfaturi dacă doriți să va faceți o optimizare pentru site.
Când te gândești la optimizare site, în primul rând cel mai probabil ai în vedere numai motoarele de căutare și faci optimizare SEO (Search Engine Optimization).
Sunt totuși mulți care fac optimizare pentru motoarele de căutare și chiar dacă teoretic au făcut totul corect, ei nu apar în prima pagină a Google, ce să mai vorbim de prima poziție.

Dacă ești cumva expert în marketing și ai deja articole în prima poziție din Google, probabil acest articol nu este pentru tine. Însă, dacă ai un site de ceva vreme sau vrei să-ți faci unul și nu ai trafic care-ți vine din Google Search, urmărește sfaturile de mai jos.

Am scris sute de articole, iar atunci când mi-am dorit, nu există cuvânt cheie pe care să fi vrut să-l aduc în primele pagini și să nu fi reușit. Ce am făcut exact, ca rezumat,  vezi în acest articol mai jos.

Optimizare site  – cum o faci și pentru Google  și pentru client?

Trei greșeli în strategia de optimizare site:

  • Aceasta este cheia, aici este strategia esențială. În primul rând majoritatea celor care nu reușesc în poziționarea în Google este pentru că se gândesc numai la ei, la compania lor sau la serviciile oferite. Acest lucru se întâmplă fără să existe o rea intenție. Ei nu se gândesc la utilizatori și nici la Google. Aici este greșeala capitală, când nu este nici perspectiva Google nici a clientului .
  • A doua greșeală în optimizarea websiteului este când proprietarii siteurilor se gândesc doar la Google și încercă să păcălească algoritmul Google. Foarte rar această strategie dă rezultate pe termen scurt, iar pe termen lung rareori sau niciodată.
  • A treia greșeală este că se face optimizare de site numai din perspectiva clientului, ignorând bunele practici de optimizare SEO.

Când reușești să suprapui optimizarea SEO cu optimizarea pentru client/utilizator cu serviciile tale, abia atunci poți spune că ai un site optimizat care îți aduce trafic din google și clienți în același timp.

Cum faci optimizare SITE pentru Google?

Pe acest aspect nu mai intru în detalii în profunzime. Am scris deja un articol despre optimizare SEO – 20 de sfaturi pe care nu ți le dă nimeni. Aceste sfaturi sunt următoarele:

  1. Folosește keyword planner
  2. Instalează-ți un instrument care să te ajute în optimizarea SEO
  3. Optimizează-ți titlurile articolelor
  4. Optimizarea linkurilor
  5. Optimizarea metadescrierilor
  6. Optimizarea introducerii și a conținutului
  7. Optimizarea titlurilor și a subtitlurilor (headings)
  8. Optimizarea imaginilor din conținut
  9. Inserarea de linkuri externe și interne
  10. Adăugare taguri și categorii
  11. Relevanța conținutului este vitală pentru SEO
  12. Strategia SEO pentru a ținti prima poziție în Google
  13. Optimizare site în întregime pentru SEO
  14. Optimizarea categoriilor și a tagurilor
  15. Folosește instrumente de verificare
  16. Viteza de încărcare a siteului este importantă pentru SEO
  17. Optimizarea pentru mobile
  18. Igiena generală a site-ului
  19. Indexarea generală a site-ului folosind sitemap
  20. Optimizarea homepage-ului
  21. Folosește protocolul https în loc de http
  22. Back Links sau link building din exterior
  23. Optimizare SEO pentru vizitatori și apoi pentru Google
  24. Măsoară în permanență performanțele SEO ale site-ului tău.

Pentru detalii despre fiecare dintre aceste sfaturi vezi acest articol. Nu are sens să le repet.

În continuare mă voi concentra pe sfatul cu 23: optimizează siteul pentru utilizatori și apoi pentru Google. Sincer este posibil să implementezi toate cele 24 de sfaturi de mai sus și totuși să nu reușești să obții prima poziție sau nici măcar să ajungi în prima pagină. Acest lucru se poate întâmpla din două motive cel puțin:

  1. Implementezi sfaturile pentru optimizare SEO, însă la nivel de execuție competiția ta o face mai bine decât tine
  2. Implementezi sfaturile, sunt perfecte din punct de vedere al Google însă din punct de vedere al utilizatorului, nu reușești să convingi.

Cum faci optimizare site dincolo de Google?

Eu o să plec de la premisa că ai făcut toate lucrurile de mai sus sau le vei face, însă mai ai nevoie de ceva în plus. Faptul că am avut rezultate remarcabile în optimizarea SEO se datorează mai mult a ceea ce urmează decât celor 24 de pași de mai sus.

Gândește-te la Google ca la un om, care îți vizitează siteul. Acest om, nu este robotul Google, ci o să-l numim utilizatorul/vizitatorul Domnul Google.

Probabil ca domnul Google face ce faci și tu când vizitezi o pagină. Îți faci imediat o impresie și apoi în funcție de impresie, fie citești pagina în continuare, fie o închizi.

Pentru a înțelege exemplul, îți reamintesc că domnul Google este un om, care a ajuns pe siteul tău.

Ce ar trebui oare să se întâmple pentru ca domnul Google să rămână pe site, să navigheze pe site, să cumpere și să revină pe acest site?

Când ai răspunsurile la această întrebare înseamnă că ai făcut optimizare site nu doar pentru Google, ci și pentru domnul Google. În continuare îți voi oferi 10 sfaturi despre cum să-i dai satisfacție domnului Google și-ți voi explica apoi de ce este important să-l satisfaci și pe domnul Google și nu doar pe Google (robotul).

Optimizare Site – dincolo de Google și pentru Domnul Google

Mai jos sunt prezentate cele 10 greșeli majore pe care majoritatea celor care nu reușesc să ajungă în prima pagină le fac. Mai mult, nu mă voi rezuma la a enunța aceste greșeli ci voi merge direct către soluții, către pașii pe care ar trebui să-i urmezi.

  1. Viteza de încărcare și mobile friendly

Eu niciodată nu am fost mulțumit de viteza de încărcare a site-urilor pe care le administrez, însă niciodată nu am abandonat acest demers. Domnul Google, dacă nu i se încarcă pagina suficient de repede, închide siteul. Pentru a verifica viteza siteului tău folosește Google Page Speed, iar pentru a verifica  dacă siteul tău este responsive și mobile friendy, fă un test fizic pe dispozitive mobile diferite și ajută-te și de acest instrument, oferit tot de google. Viteza de încărcare poate fi o provocare mare, daca nu te descurci poți apela la o Agenție. Eu de exemplu am înregistrat rezultate bune cu ajutorul Art Strategist.

  1. Designul siteului să fie ușor de parcurs

Aici mulți se blocheză pentru că vor un site spectaculos. Este important să-i încânți ochiul domnului Google, însă mai important decât de atât, domnul Google vrea să-l poată parcurge ușor. Este important să poată fi citit ușor și în diagonală și în detaliu.

Nu te gândi că trebuie să ai un site super frumos. Dacă te vei uita la toate site-urile care au trafic, vei vedea că la ele primează claritatea. Siteul în sine și fiecare pagină în sine, în primul rând este nevoie să fie ușor de parcurs și clară. Designul contează, însă atenție, dacă devine greu de citit sau de parcurs, Domnul Google nu are răbdare, îți închide pagina și trece la următorul site. Îmi dau seama că nu este o noutate ce-ți spun, totuși când mă uit pe multe siteuri, cred că peste jumătate din ele nu respectă această cerință minimală, aș numi-o de igienă.

  1. Să ai pagini care conving

Acest sfat ar părea din alt registru, totuși el contează. Domnul Google, când navighează pe net este sceptic, mai ales dacă nu ați mai avut o relație. Domnul Google este și logic. Când el ajunge pe pagina ta oricare ar fi aceasta, el se întrebă: este serioasă această companie, este pentru mine ce oferă? De unde știu că nu mă păcălește?

La primul semn de neseriozitate închide pagina. Acesta este un punct sensibil, în cursul online de Marketing, descriu în detaliu cu exemple și studii de caz ce presupune a convinge scepticii în  modulul dedicat Landing Page-urilor de vânzare.

Totuși, poți face acum un lucru: pune-te în locul clientului tău și întreabă-te: ce motive ar avea să aibă încredere în tine (în compania ta); e suficient de clar, de credibil, de onest, de coerent, dovedit etc.?

Eu totdeauna plec de la premisa că viitorii clienți sunt sceptici, acesta este motivul pentru care cumpără de la mine și nu de la alții, pentru că eu răspund mai bine scepticismului lor.

Și tu când ajungi pe un site ești ușor în gardă, bugetul tău este limitat și timpul tău la fel, prin urmare dacă nu ți se pare ceva serios închizi pagina. Așa face și domnul Google! Fă-ți o verificare a paginilor tale, a meniului, a paginilor de conținut și a paginilor de vânzare și vezi cât de convigătoare sunt acestea pentru sceptici.

  1. Ajunge clientul unde trebuie?

Dacă pagina se încarcă repede, primul lucru care se întreabă clientul este:

Am ajuns unde trebuie, este pentru mine?

Acest lucru îl stabilește temporar din primul ecran, apoi dacă i se pare că nu a ajuns unde trebuie, închide pagina. La fel, dacă primul ecran (ceea ce vede) i se pare ok, continuă să dea scroll, însă în orice moment i se pare că nu a ajuns unde trebuie, unde are nevoie sau în conformitate cu ceea ce căuta, închide pagina.

Aici este un mare eșec pentru mulți care fac optimizare SITE folosind tehnici SEO.

Să presupunem că ai ales un super cuvânt cheie, ai optimizat super bine, totuși dacă ai adus omul pe site și el descoperă că nu este ceea ce căuta, închide pagina. Există un concept și anume că ar trebui să optimizezi conținutul pentru oameni, nu pentru motoarele de căutate, însă aici mă refer la mai mult de atât.

Când decizi să faci SEO, toate eforturile tale vor fi zadarnice, dacă omul dă click pe articolul tău sau pe produsul tău în Google și constată că nu este ce căuta sau că a ajuns în locul nepotrivit. Conținutul trebuie să fie super relevant și în concordanță cu ceea ce căuta domnul Google.

De exemplu dacă ai diamante de vânzare și omul dă căutare după diamante de vânzare atunci când ajunge în pagina ta trebuie să găsească înainte de toate diamante de vânzare. Dacă găsește altceva, închide pagina și în viitor te și ocolește.

Deci trebuie să fii exact și să oferi super conținut și super prezentări care să răspundă cu exactitate la ce ai de oferit. Dacă încerci, să zicem, să optimizezi pentru stil de viață sănătos și ajunge la tine pe pagină și îi sunt prezentate suplimente alimentare, nu-i bine deloc. Dacă vrei, faci o pagină separată cu stil de viață sănătos din care faci trimitere apoi către pagina de suplimente.

Cu alte cuvinte, nu încerca să-l fentezi pe domnul Google că se oftică și îți închide pagina și merge la competiția ta. Nu știu cum ai ajuns pe această pagină, însă ea este optimizată pentru oameni care vor să afle lucruri despre optimizare site. Chiar dacă ți-am recomandat și-ți recomand cursul online de marketing, totuși, acest conținut răspunde acestei provocări înainte de toate: cum optimizezi websiteul?

Dacă l-aș fi optimizat pentru orice altă interogare și ai fi ajuns pe această pagină nu ai fi fost mulțumit, la fel și domnul Google se întreabă: este această pagină despre optimizare site sau nu?

Domnul Google, dacă din primele rânduri observă că acest articol este despre optimizare site și merită citit, citește și dacă i-a plăcut face și o achiziție sau navighează mai departe pe site sau pur și simplu își îmbunătățește cultura generală despre ce înseamnă o optimizare de site.

La fel trebuie să faci și tu, gândește-te că toți clienții tăi ajunși pe pagină se întreabă: este pentru mine, am ajuns unde trebuie? Astfel, tu trebuie să privești și din această perspectivă ce ai pe site, analizează-ți introducerea, conținutul, totul 🙂

Trecem însă mai departe că eu vorbesc o veșnicie pe acest subiect 🙂

  1. Nu te zgârci prea mult dacă vrei un site optimizat

Orice business are nevoie de vânzări, altfel dă faliment.

Însă domnului Google nu prea îi pasă de treaba asta. El vrea să fie mulțumit, el vrea dovezi, el vrea să te testeze, el vrea să afle mai multe despre tine ca și companie sau despre cine ești. Prin urmare, o bună strategie ar fi să oferi tot ce poți gratuit. Dacă nu poți oferi mostre, oferă măcar sfaturi.

A avea conținut valoros pe site, de departe, este una dintre cele mai bune strategii. Însă, înainte de a decide dacă un conținut este bun sau nu, acel conținut este nevoie să existe.

Fii generos cu clienții tăi și oferă-le și gratuit tot ce poți. Nu te gândi că toți vizitatorii siteului trebuie să-ți devină clienți. Sunt mai mulți domni Google în piață, unii vor cumpăra unii nu, însă dacă nu stau pe siteul tău nici cei care nu cumpără, ai o problemă. Așadar, nu te zgârcii, oferă! Și dincolo de plăcerea de a oferi, în mod paradoxal vei ieși în câștig și nu în pagubă.

Aici mi se aduc de regulă două obiecții.

Prima sună așa:

Dacă îi dau gratuit și nu mai cumpără apoi?

La această întrebare eu îți pun o altă întrebare: Dacă îi dă gratuit competiția ta, de la cine crezi că va cumpăra în viitor (în cazul în care o va face)?

A doua obiecție, sună așa:

Nu e efortul mare?

Eu răspund așa: da, uneori este un efort să oferi ceva gratuit, însă ce te faci dacă competiția ta va face acest lucru, de unde va cumpăra domnul Google, de la tine sau de la competiție?

  1. Măsoară, analizează și îmbunătățește

Indiferent de cât ai fi de bun la optimizarea siteului este nevoie să și măsori.

Dacă nu ai instalat Google Analytics ar trebui să ți-l pui pe site. Este bine să vezi, la fiecare pagină a ta, de unde îți vine traficul, care este durata medie de stat pe acea pagină și ce face utilizatorul apoi. Odată ce ai țintit ceva și ai optimizat, este nevoie să iei feedback de la realitate, iar cel mai simplu este să vezi durata medie pe care o petrece utilizatorul pe pagina ta, orice pagină ai analiza.

Dacă stă în medie 10 secunde, ai o problemă mare, poți să faci tu optimizare SEO la infinit, cel mai probabil greșești structural undeva și are legătură cu Domnul Google. Probabil este o problemă mare pe care ar trebui să o rezolvi. Îți sugerez să verifici, dacă ai o asemenea problemă și dacă ai verifica din nou cele 5 sfaturi de mai sus. Și dacă ești foarte curios ce face concret un om pe o pagină din websiteul tău folosește Hotjar.

Cu fiecare optimizare pe care o faci devii mai bun în execuție și mai aproape de Domnul Google, omul care îți vizitează pagina.

  1. Fă-l curios pe domnul Google!

Chiar dacă ți-ai optimizat websiteul trimite și tu trafic din orice sursă disponibilă și relevantă.

Un site pustiu, nu e atractiv pentru Google, chiar dacă este optimizat. Dacă oamenii nu-l vizitează am putea să presupunem pe bună dreptate că nu e un site serios. Însă dacă oamenii ajung pe site, dau click prin site, citesc articolele, dau share mai departe și revin pe site, îl face curios și pe domnul Google.

În principiu, dacă un site este super relevant pentru vizitatori, Google nu-l va ignora. Poți face promovare pe Google AdwordsFacebook fără bani sau cu bani, poți face email marketing, poți folosi toate resursele de care tu dispui pentru a atrage trafic și din ”afara Google”.

  1. Fă cercetare inteligentă dacă vrei un site optimizat

Acesta este sfatul cel mai ignorat, în general.

Nu am nici cea mai mică idee de ce, pentru că poți economisi mult tip și mulți bani și poți genera rezultate remarcabile. Mulți dintre cei care fac marketing sau vor să facă marketing rămân blocați în paradigma a ceea ce au ei de oferit și nu reușesc să vorbească pe limba clienților. Aici am modulele dedicate în cursul online de Marketing în care explic în detaliu cum se face.

La nivel de recomandări fă măcar trei lucruri:

  1. Studiază-ți competiția
  2. Petrece timp cu clienții tăi
  3. Întreabă-ți clienții

Orice ai face din aceste trei lucruri va duce la îmbunătățirea websiteului. De la competiție te poți inspira, de la a sta cu clienții tăi poți să le înțelegi mai bine limba și problemele, iar din a-i întreba afli ce-și doresc aceștia, de ce cumpără, de ce nu cumpără, etc. Toate aceste concluzii le iei apoi, le pui pe website și când vine domnul Google pe websiteul tău ar trebui să fie mult mai mulțumit decât ultima data.

  1. Învață de la cei mai buni

Dacă tu te ocupi de marketing este excelent. Dacă altcineva din compania ta o face tot este bine, pentru că ai înțeles cu această ocazie ce presupune optimizarea unui site și știi ce să ceri sau ce să monitorizezi.

Probabil nu există piață unde să nu existe și pionieri sau experți străluciți. Învață de la aceștia cât poți de mult.

Nu mai inventa roata în încercarea de a fi original.

Este bine că vrei să fii original, totuși mai înainte de toate trebuie să știi baza, pentru a putea inova.

Mulți vor să inoveze direct, înțeleg dorința aceasta pentru că și eu o am, totuși a studia cele mai bune strategii, a testa ce funcționează în cazul meu și a îmbunătății, nu este în opoziție cu originalitatea, ci din contră poate fii unită foarte ușor.

Fie că plătești experți, fie că vei proceda ca un autodidact, crede-mă este mult mai rapid și mai ieftin să nu inventezi roata :). Fie că vrei să faci email marketing strălucit, fie că vrei să faci super pagini de prezentare, fie că vrei să faci super optimizări de site, lasă-te sprijinit când consideri. Nu totul ți se va potrivi, însă cu siguranță, devenind mai bun în informație, în înțelegere și în execuție ai șanse mult mai mari decât oricine altcineva care nu face ce faci tu. Apropo de asta și domnul Google cunoaște bune practice în prezentarea unei pagini sau a unui conținut și când găsește o bună practică tinde să dea mai mult credit celor care folosesc bune  practici decât celor care nu le folosesc.

  1. Optimizarea siteului este un demers onest

Mulți dintre cei care sunt curioși de motoare de căutare, de optimizare site se întreabă:

Care este șmecheria pentru a ajunge primul în Google.

Este drept, sunt șmecherii, însă toate aceste șmecherii dacă nu se suprapun pe un demers onest, nu valorează nimic. De exemplu, mulți sunt focusați pe primele 24 de sfaturi pentru optimizare SEO. Într-un fel, le și implementează, însă dacă nu aplică aceste sfaturi de mai jos (acest al doilea set de 10), cel mai adesea eșuează.

Dacă te vei uita la aceste 10 sfaturi, vei vedea că toate presupun ca tu să acționezi cu onestitate și nicidecum într-un mod diferit. Toate aceste sfaturi au în vedere utilizatorul și cum îi putem oferi acestuia o experiență plăcută, relevantă și completă.

Eu am ales 10 sfaturi pe care le consider cele mai relevante, urmare a experienței în această zonă. Mai poți adăuga și tu printr-un comentariu, orice sfat consideri, nimic nu cred că este inutil, din contră, cred că nu se termină niciodată această temă, întodeauna este loc de îmbunătățit.

De ce aplicarea acestor 10 sfaturi înseamnă optimizarea websiteului?

Aceste 10 sfaturi au mare legătură cu cele 24 de mai sus. Dacă le implementezi pe cele 24 și nu ții cont de acestea 10, Domnul Google te ține minte. Iar când te ține minte de rău, nu e bine deloc. 

În funcție de ce fac sau ce nu fac utilizatorii pe websiteul tău, poziția ta în Google crește sau scade.

Când implementezi aceste 10 sfaturi, încet, încet îți faci loc către prima poziție. Dând o atenție deosebită acestor 10 sfaturi ai șanse mari să rămâi în primele poziții pentru ani de zile, cum mi se întâmplă mie cu toate articolele sau paginile pe care le fac. Nu întotdeauna îmi iese din prima, însă cu fiecare încercare devin mai bun și  mai aproape de domnul Google.

Google dincolo de cuvintele cheie, tagurile și metatagurile, etc., pe termen scurt și lung va analiza ce fac utilizatorii tăi pe websiteul tău. Reiau acum cele 10 sfaturi să vedem ce beneficii au utilizatorii:

  1. Viteza de încărcare și responsive
    Beneficiu: experiență plăcută pentru utilizator
  2. Designul siteului să fie ușor de parcurs
    Beneficiu: generezi claritate și încredere
  3. Să ai pagini care conving
    Beneficiu: parcurgerea conținutului în întregime
  4. Ajunge clientul unde trebuie
    Beneficiu: clientul este mulțumit
  5. Nu te zgârci prea mult
    Beneficiu: Clientul este bucuros
  6. Măsoară, analizează și îmbunătățește
    Beneficiu: primește ce și-ar dori
  7. Fă-l curios pe domnul Google!
    Beneficiu: Dacă e ok pentru alții e ok și pentru Google
  8. Fă cercetare inteligent
    Beneficiu: oferi clientului ce are nevoie
  9. Învață de la cei mai buni
    Beneficiu: Vorbești pe limba clientului
  10. Optimizarea siteului este un demers onest
    Beneficiu: generezi încredere

Acestea sunt 10 beneficii, iar dincolo de ele, în ansamblu, gândește-te că Google are un singur scop: vrea să răspundă cât mai EXACT căutării UTILIZATORULUI, oferind o ierarhie cât mai bună. Ierarhia nu este dată de cât de bine ai aplicat strategii ninja, de optimizare SEO, ci de ce face sau nu face utilizatorul pe websiteul tău.

Când utilizatorul este mulțumit, este mulțumit și Google.

Adică Google este mulțumit dacă îl satisfaci și pe domnul Google. Cele 10 sfaturi de mai sus vizează satisfacerea domnului Google în principal. Așadar, optimizare site faci pentru domnul Google, iar optimizarea SEO o faci pentru Google!

Ghici cine iese câștigat din toată afacerea? Tu, Clienții tăi și bonus, Google nu te va penaliza, ci din contră te va ajuta să primești trafic gratuit din motorul de căutare, în mod continuu.

Dacă deja ești expert în optimizarea websiturilor pentru motoarele de căutare, te invit cu mare drag să mai adaugi pe lângă cele 24 + 10 sfaturi, ce consideri tu că este important, orice contribuție este binevenită, atâta vreme cât nu vrei doar să faci Link Building 🙂

Să externalizezi sau nu serviciile de optimizare SITE?

Sunt mulți care mă întreabă dacă să apeleze la o companie specializată pentru servicii SEO sau optimizare site.

Sincer nu cred că este un răspuns corect.

Dacă găsești specialiști buni, ți s-a luat o grijă de pe cap, totuși este bine că acum știi ce să le ceri. Totuși este bine de știut că ar putea să te coste ceva mai mult dacă vrei să ai rezultate pe termen lung deoarece trebuie implementate și cele 10 sfaturi de mai sus și aici este nevoie de ceva muncă, poate chiar un demers comun.

Dacă nu vrei să externalizezi aceste servicii, ci vrei să le faci intern, vei avea avantajul că poți pune în practică mult mai ușor cele 10 sfaturi, pentru celelalte 24 o să-ți fie ușor.  Sunt lucruri relative simpluțe care se pot învăța repede. În acest caz  este nevoie să intri în profunzime ceva mai mult decât acest articol, pe de-o parte, iar pe de altă parte este nevoie să știi că necesită un efort de timp.

Notă.

Dacă ai dat căutare pe Google optimizare site și ai ajuns la acest articol, doresc să-ți spun că nu asigur servicii de optimizare site, optimizare SEO sau promovarea pe web. Tot ce pot să fac este să îți ofer cu mare generozitate și plăcere acest articol pe care l-ai citi și dacă-ți dorești mai mult de atât și vrei să întri în detaliile acestor aspecte am creat două cursuri online: Curs Marketing Online (detalii aici) și Curs Facebook ADS (detalii prin click aici)

Dacă acest articol despre optimizare site ți-a fost de folos, lasă-mi părerea ta printr-un comentariu.
Spune-mi ce concluzie ai tras sau pe ce anume vrei să te focusezi sau care crezi că este următorul pas pentru tine.
Aștept cu interes părerea ta.

Cu drag,

Marian Rujoiu
Autorul programelor : Curs Seo Online, Curs Online Marketing și Curs Facebook ADS

Shopping Cart
Scroll to Top