Dacă ai dat o căutare pe google după Optimizare Site SEO sau pur și simplu îți dorești să vezi ce înseamnă SEO, cum se face și care sunt primii pași, vezi minicursul gratuit SEO de mai jos. Acesta, inițial a fost un webinar live, însă am decis să-l ofer gratuit tuturor celor interesați de optimizare seo în mod ușor și corect în același timp.
Ce înseamnă Optimizare site SEO?
Cel mai bine ar fi să începem de la punctul 0 acest articol. Probabil mulți dintre voi știu deja ce înseamnă Optimizare site SEO, dar pentru aceia care se lovesc pentru prima oară de acest termen, îl voi explica chiar acum.
SEO sau Search Engine Optimization este modalitatea prin care îți poți optimiza site-ul pentru a genera trafic prin motoarele de căutare. Prin tehnicile SEO generezi trafic organic pe termen lung.
Din punctul meu de vedere, consider că oricine poate învăța să facă SEO și că cel mai bine este să îl aplici chiar tu, deoarece cine îți poate cunoaște business-ul mai bine decât tine? În acest articol îți prezint primii pași pe care trebuie să îi faci pentru a înțelege mai bine cum se face Optimizare site SEO și pentru a începe să o aplici chiar de azi pe website-ul tău.
Încep prin a îți spune despre miturile și lucrurile false de care te vei lovi atunci când te vei apuca de Optimizarea SEO a website-ului tău.
În optimizare site SEO este FALS:
- Este greu de învățat
- Ai nevoie de abilități tehnice
- Durează prea mult până vezi rezultatul
- Trebuie neapărat să plătești pe cineva
Primii pași în optimizare site SEO
1. Știe Google de website-ul tău?
Poți afla acest lucru foarte ușor dacă dai o căutare în Google. În felul acesta vezi exact ce știe Google despre website-ul tău.
2. Site Map
Dacă nu ai această opțiune, este important să iei legătura cu web developer-ul tău pentru a o implementa. Acesta trebuie să trimită site-ul la indexat pentru ca Google să poată să îți vadă site-ul. Este foarte important atunci când vine vorba de optimizare site seo.
3. Secțiunea contact
Un site fără secțiune de contact nu este credibil pentru motoarele de căutare- Google.
4. Google My Business
Este un instrument care te ajută să apari in Google și in felul acesta atunci când un utilizator vă caută, acesta poate vedea în partea dreaptă date despre compania ta – adresa sediului, număr de contact, program și noutățile despre afacerea ta (ce alegi tu să adaugi în Google My Business ). Cauți aceste tool pe Google și urmezi pașii, lucrurile sunt destul de intuitive și simplu de utilizat.
5. Conținut atractiv/unic/ relevant
Trebuie să ai un conținut gândit pentru consumator, să găsească informațiile relevante pentru ceea ce caută, structurate și ușor de urmărit, ba chiar să găsească mai mult decât la competitorii tăi. Despre acest subiect o să mai vorbim, deoarece consider că este cel mai important aspect pentru SEO.
6. Viteza site-ului
Poți să verifici acest aspect, cu diverse tool-uri, chiar și Google îți pune la dispozitie un astfel de instrument (câteva exemple mai jos, dar mai sunt și multe altele). Este important să ai o viteză optima a site -ului tău pentru a nu îngreuna experiența utilizatorului. Aceasta este un factor crit in optimizarea site seo.
- PageSpeed Insights – https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=ro
- GTmetrix – https://gtmetrix.com/
- Pingdom Website Speed Test – https://tools.pingdom.com/
7. Mobile friendly
La fel ca și în cazul vitezei de încărcare a website-ului tău, acesta trebuie să fie optimizat foarte bine și pentru varianta mobile, mai ales în acești ani, când toată lumea este conectată la mobil.
- Mobile-Friendly Test Tool – https://search.google.com/test/mobile-friendly?utm_source=support.google.com/
8. Https
Un lucru foarte important pentru Google este să ai link-ul site- ului tău cu https, nu doar cu http. S- ul reprezintă pentru Google că acesta este un site sigur – secure.
Aceste opt puncte reprezintă baza de la care trebuie să pornești pentru a putea face optimizare site SEO pentru site-ul tău.
Atunci când te duci pe Google și cauți ceva de interes pentru tine, trebuie să îți imaginezi că ești pe un bulevard și te uiți la vitrinele magazinelor. Dacă găsești ceva ce prezintă interes, vei intra în magazin și probabilitatea de a cumpăra crește. Așa trebuie să gândești și pentru site-ul tău. Lucrurile trebuie să reflecte cât mai mult realitatea. Pentru un business online, acest lucru este reprezentat prin 3 factori:
Optimizare SITE SEO: 3 Factori de care să ții cont
1. Titlu SEO
Să fie unul relevant și să conțină interogarea pe care tu o țintești.
2. Meta descriere
Descrierea care se află sub titlul site-ului tău. Uneori Google îți preia descrierea pusă de tine, alteori îți preia din articol. Totuși e bine ca aceasta să fie clară și relevantă și să conțină interogarea vizată de tine.
3. Link prietenos
Consider că și acesta ar fi bine să conțină cuvântul targetat de tine, în felul acesta este clar, concis și relevant atât pentru Google, cât și pentru utilizator.
După ce ai realizat aceste 3 lucruri bine și clientul este interesat de magazinul tău și intră, trebuie să ai grija ca pagina ta să conțină toate informațiile despre produs/ articolul tău: poze, descrieri, video etc. Pe lângă acestea este foarte important să ai un conținut structurat, în felul acesta informația va fi prietenoasă și pentru utilizator și pentru Google.
Poți alege să realizezi acest lucru, folosind titluri și subtitluri, liste etc. Practic, în titlurile și subtitlurile din articol, în loc de a alege să identifici vizual titlurile punând o mărime de font mai mare sau mai mică, folosești opțiunea de heading 1, 2, 3, sau 4. Dacă-ți instalezi wordpress în limba română vei vedea exact ca în imaginea de mai jos (subtitlu 1, subtitlu 2, etc.
Instrumente utile pentru a face optimizare site SEO
1. Keyword Planner
cum ziceam și mai sus, ar fi indicat să introduci interogarea pe care țintești în titlu, meta descrie și link. Dar cum ajungi să alegi cea mai bună interogare? Folosind keyword planner, poți vedea dacă interogarea aleasă de tine este un cuvânt sau o expresie căutată. În felul acesta vei folosi doar expresii relevante în Google. https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home
2. Instrument care să te ajute tehnic cu optimizarea SEO – YOAST
În acest moment îți vorbesc despre un instrument pe care o să îl poți folosi dacă site-ul tău este făcut în wordpress. Dacă folosești o altă platformă, sunt sigur că exista și alte variante similare. Yoast te ajută pentru baza în SEO, spunându-ți ce este făcut bine la articolul tău, ce merită îmbunătățit și ce trebuie neapărat să modifici. Este doar un instrument după care te poți ghida, relevanța și bunul simț trebuie să primeze.
https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
3. Google Analytics
Instrumentul prin care poți vedea exact ce fac utilizatorii pe pagina ta, în timp real
https://analytics.google.com/analytics/web/#/
4. Google Search Console
prin acest instrument poți vedea performate site -ului tău: poziția ta în Google, numărul de afișări, click-uri primite și din ce interogare ai primit acele click-uri
https://search.google.com/search-console/welcome
Relevanța pentru GOOGLE ( ICPS )
- Intenția – utilizatorul își dorește un anume lucru
- Căutare – acesta intră pe Google și caută ceea ce își dorește
- Pagina ta – dacă pagina ta este relevantă pentru căutarea acestuia, acesta va intra pe pagina ta
- Satisfacție – dacă ce se află pe pagina ta, este relevant pentru acesta, el va fi satisfăcut
Când faci optimizare Site SEO, acesta este algoritmul Google, întotdeauna trebuie să fii relevant pentru subiectul targetat. Google încearcă mereu sa potrivească targetarea cu pagina/ site-ul tău și acesta are mai mare șanse să urce pe prima poziție dacă este relevant și satisfăcător pentru utilizator.
Optimizare site SEO: 7 elemente importante pentru utilizator
- Baza: viteza/ mobile responsive/ relevanța
- Să aibă o mărime corectă a fontului – nici prea mic să fie greu de citit, nici prea mare astfel încât să deranjeze utilizatorul
- Cum scriam și mai sus, conținut structurat și bazat pe liste pentru o vizualizare mai prietenoasă
- Să conțină video-uri explicite pentru ceea ce dorești să transmiți utilizatorului
- Link-uri externe și interne – să trimiți utilizatorul atât către propriul tău site, dar și către pagini externe
- Pagina ta să conțină elemente interactive ( chatul este un element interactiv)
- Design facil si prietenos pentru user experience – aici într-adevăr ține și de gust, dar te poți pune în locul utilizatorului și să observi dacă navighează ușor și găsește toate informațiile de care are nevoie
Cu toate aceste informații, plus ce am scris și în articolul Optimizare SEO- 20+ sfaturi pe care nu ti le dă nimeni, cred ca poți să te apuci chiar acum de a face acest lucru cu propriul site. Dacă îți dorești totuși să aprofundezi și mai mult despre optimizare site Seo, am un curs pe www.life-university.ro , intitulat curs SEO Academy, în care îți vorbesc pe larg și îți arăt exemple despre toate Secretele SEO cu multe exemple clare și logice.
Pentru claritatea fiecărui pas și exemple este indicat să vezi videoul de mai sus.
Nota: Acest articol extras parțial din videoul de mai sus. Informațiile complete și exemplificările le găsești in video.